reklama

"Neviditeľný" profesionál.

Pomáhajú iným a pomáhajú tým aj nám. Občas ich vídame v meste, v dopravných prostriedkoch za vodičom majú svoju ikonu- vodiaci pes, miesto pre nevidomého.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kedysi dosť dávno som čítal veľmi peknú knižku Ema a ja, o dievčati čo postupne strácalo pre vrodenú chybu zrak, až ostala nevidomá a Ema bol jej vodiaci pes. Kniha končí veselo- smutne, dievča sa podarilo operovať a napraviť jej zrak, Emu musela vrátiť aby pomáhala niekomu inému.

Dej sa odohrával v Londýne, možno v sedemdesiatych rokoch a samozrejme, mnoho orientačných informácií, napríklad v obchodnom dome bolo aj v braillovom písme.

To asi o Bratislave povedať nemožno. Pred pár mesiacmi som prechádzal popod novostavbu administratívnej budovy na Hodžovom námestí, je tam akýsi krytý koridor medzi Panenskou ulicou a ulicou Palisády so vstupom do podchodov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skoro tak rýchlo ako ja išla aj mladá žena a vodiaci pes, čierny labrador s bielym postrojom. Tá žena išla bez bielej paličky a tak suverénne, že som ju považoval za cvičiteľku a nie za nevidomú. Pred prechodom pre chodcov cez Palisády na ktorom sme mali zelenú, som si všimol visiace lano z fasády, možno umývali okná.

Ja som prešiel bez obzretia, ale labrador nie, zaregistroval prekážku- lano a ostal stáť. Prechod má aj zvukovú signalizáciu a mladá žena sa pýtala svojho sprievodcu:

„No čo je, čo sa deje?“

Vtedy som pochopil, že je nevidiaca, ale skočila už červená a zmenila sa aj zvuková signalizácia. Pristavila sa pri nej nejaká pani a vysvetlila jej, čo psa zastavilo. Aj cez ulicu som na tej pani videl ako sa presne ako ja uznanlivo usmieva na labradora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ostal mi z toho veľmi dobrý pocit, asi prvý krát som sa na postihnutého nepozeral súcitne, ale s obdivom.

A že o dianí na Hodžovom námestí niet čo pozitívne napísať.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu