reklama

Prvá z istôt- penále

Rozhodne netvrdím, že je to výmysel novej vlády. V tomto sú všetky slovenské vlády vzorové siamské dvojčatá. Znovu sa ale presviedčam o tom, že kočírovať verejné financie je najjednoduchšie tak, že vybranú skupinu obyvateľov zaženiete na malý dvor a zoberiete si na nich veľký bič. Ostatní pri tom dostanú voľný výbeh, krmivo denne vo válove.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tak si na mňa opäť spomenula Sociálna poisťovňa, inštitúcia, od ktorej som za 21 rokov živnosti zinkasoval možno 300 euro na nemocenskej, to je všetko. Boli časy, keď som platil odvody pravidelne, sú aj časy, kedy to ledva stíham a platím dosť neskoro. Ako teraz, ale platím a do konca kalendárneho roka to mám vždy vyrovnané. Teraz mi zaslali penále za omeškané platby za rok 2011.

Zdravotné poisťovne už upustili od ročného zúčtovania v podobe, kedy ho vypracuje živnostník. Dvojaká práca, po mne to predsa len musel celé skontrolovať aj niekto z poisťovne a ja som , ak som chyboval alebo nebodaj klamal, aj tak musel pristúpiť na ich počty. Napriek tomu mi moja zdravotná poisťovňa zaslala akésy prístupové heslo, pomocou ktorého sa dostanem na svoju stránku a môžem pre istotu skontrolovať svoje údaje, či sú presné. Prístupové heslo ma nikam nepustilo, počítač ho vyhodnotil ako nesprávne, všimol som si číslo môjho účtu, ktoré eviduje poisťovňa. Ten účet som zrušil v 2001 a 11 rokov im odvody prevádzam z iného. Napriek tomu si myslím, že ročné zúčtovanie je dobrá vec a nechápem, prečo k nemu nepristupuje aj Sociálna poisťovňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V 2004 som odniesol PNku. Po pár dňoch mi volá pani zo Sociálnej poisťovne, že mi našli nedoplatok za 2001 rok. Reku, pýtam sa jej, to zato, že som PN? – Niéé, vy ste PN? To s tým nesúvisí, máte tam aj preplatok za 1999 rok, ale neprekryje nedoplatok. Ja sa vám na to ešte pozriem, či tam niečo nenájdem. Nenašla a dávky som samozrejme nedostal.

52,32 eura ani nepoteší, ani nezabije. Najviac si dzobli za január (10,03), najmenej za apríl, kedy som 94 dní meškal s platbou 0,93 euro, to im nahnalo 4 euro centy. V novembri som ich možno aj sklamal, uhradil som platbu včas. Úžasná mravenčia práca, čo dokážu v Sociálnej poisťovni vynaložiť na to, aby vytiahli peniaze zo živnostníka. Keďže poznám profil diskutujúcich, chcem ich hneď zaraziť v ich tvrdeniach, že živnostník si má platiť odvody a nešpekulovať a basta. Hej, každému tá povinnosť vyplýva zo zákona, nie každý je však postihovaný. Notoricky najväčší neplatiči a dlžníci, ako sú nemocnice či železnica, ak aj môžu rátať s postihom, nejde to z ich vrecka. Neplatiči- zamestnávatelia môžu po zrušení firmy ukázať Sociálnej poisťovni figu borovú a vyrehotať sa jej do ksichtu. Alebo sa mýlim? Sú súdy plné poťahovaných konateľov? Ak áno, jedine tých, čo nemajú nijaký osobný majetok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac ako dvadsať rokov si platím aj komerčné poistky, tiež tam meškám s platbami, ale podobne ako pri povinných odvodoch, k prelomu rokov to vždy nejako dotiahnem. Som klient poisťovne, záväzky si plním (je mi jasné, ako by som dopadol, ak by som prestal platiť) a poisťovňa to aj tak vníma. Miesto mesačných poplatkov mi zašle upomienku o dlžnej sume a tú uhradím. Vedia to o mne, dvadsať rokov platím, tak isto ako aj do Sociálnej poisťovne. Pre ňu som ale iba ľahký terč, trafia aj zo zavretými očami.

Odkedy mám živnosť, viem sa o seba postarať. Amatéri a zlatokopovia ako Mikloš, Fico, Tomanová, Dzurinda, Počiatek či ký ďas, nech sa nestrachujú o môj dôchodok. Viem koľko si platím a aký bude, preto mám tie iné poistky (mimochodom, ďakujem za zrušený III pilier- pobehujete pomedzi svoje rozhodnutia ako slepice na hnoji). Dokonca, ešte mi to vzhľadom na môj vek vychádzalo, že by som sa mohol dať aj na II pilier. Len vaša zadubená nenávisť voči sebe a absolútna ľahostajnosť k občanovi ma od toho kroku zvrátila. Som sám sebe vďačný, že vás napriek vašim neokrôchaným prešľapom stále sledujem a ste čitateľní ako šlabikár.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za tie roky podnikania som sa už stretol so všelijakými podrazmi, ak mám ale označiť úhlavného nepriateľa živnostníka aj bežného občana, je to Slovenská republika počas celého svojho trvania. Je veľmi blízko tomu, aby ma zahnala tam, kde ma stále vidí svojou optikou.

Sociálna poisťovňa eviduje neplatičov, určite tam som, aj keď dvakrát som sa tam našiel, hoci som mal platby uhradené. Ale ktovie, možno niečo dlžím spred desiatich rokov a ešte sa len na mňa chystajú.

Trúfne si Sociálna poisťovňa zverejniť zoznam, komu každému a s akou zárukou úspechu vyrubuje penále?

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu