reklama

V Žiline je určite všetko v poriadku

Právne zázemie pani ministerky Zvolenskej je tak unikátne, že je nám aj škoda živiť nejaké orgány činné v trestnom konaní. Po dnešnej tlačovej knferencii, na ktorej informovala o najnovších rokovaniach tripartity už vieme, že v Žiline sa síce udial trestný čin, trestné oznámenie ale podané pani ministerkou nebude, pretože podľa nej, neznalosť zákona ospravedlňuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takáto logika mi vyplýva z jej slov, keď sa v úvode tlačovej konferencie, odvysielanej naživo dnes popoludní televíziou TA3, najprv vyjadrila k výsledkom z dnešných rokovaní a následne, spomenula aj krízu okolo žilinskej fakultnej nemocnice v závere minulého roka. Takéto zdôvodnenie je určite silnejšia káva, ako tá, ktorú teraz chlipkám a rozmýšľam, čo pani ministerku vedie k tomu, aby mi oznámila, že sa udial trestný čin. Aká je moja občianska povinnosť, mám to rozmazávať, ku zlosti brigádnikov zo Súmračnej, alebo mám strčiť hlavu do piesku a riskovať, že sa stanem spoluvinníkom pani ministerky? Tuším je nám to od mlada vtĺkané ho hláv, že neznalosť zákona neospravedlňuje a tiež, že akákoľvek vedomosť o spáchaní trestného činu nesmie ostať utajená, ak dotyčný nechce byť označený za spoluvinníka. Ale, možno som iba zle počul a pani ministerka vôbec nepovedala:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Tak ako som mnohokrát deklarovala, na pôde Žiliny bohužiaľ prišlo k porušeniu zákona, už teraz poznáme trestný čin neposkytnutia pomoci. Bola som pripravená podať trestné oznámenie na pána doktora Visolajského (šéf Lekárskeho odborového združenia), ktorý tento trestný čin formou pomoci jednoznačne spáchal. Po rokovaniach v Žiline som jednoznačne pochopila, že keď vediete nejaký kolektív, ste zodpovedný za nich, ako ich vediete a nedošlo k plnej informovanosti zo strany vedenia LOZu miestnych žilinských lekárov, ktorí nevedeli o takejto legislatívnej úprave.

Toto neustále vedeniu LOZu vyčítam a hovorím o tom, že pokiaľ majú to, čo majú a to majú, na rozdiel od bežného lekára, právnicky background, právnické zázemie, oni sú povinní svojich členov nielen povzbudzovať v daných akciách, ale jasne ich informovať o možných dôsledkoch. Stále počúvam, že to nie je pravda, že trestný čin sa nestal, pretože lekári nastúpili do práce. Ale ja som o tretej ráno rozprávala s vojenským lekárom, ktorý práve vyšiel z operačky. Kde bol teda žilinský ortopéd? Nebol v práci, pretože nemal vedomosť o tom, že týmto spôsobom pácha trestný čin neposkytnutia pomoci. A toto je dôvod, prečo trestné podanie odo mňa neodišlo.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasledovalo niekoľko otázok na pani ministerku ohľadne rokovaní v tripartite, keď odznel dotaz TASR, v ktorom bola požiadaná o reakciu na dnešné vyhlásenia pána Lipšica, aby bol odvolaný riaditeľ žilinskej nemocnice (Štefan Volák), pretože v opačnom prípade, bude súhlasiť (Zvolenská) s tými podozrivými praktikami, ktoré sa tam podľa medializovaných informácií stali. (Zrejme sa jedná o ozdravný plán pre žilinskú nemocnicu za 10.000.- euro, ktorú pán riaditeľ zadal kotolníkovi vlastnej nemocnice. Z toho je zrejmé, akí sú ti žilinskí doktori vospolok chumaji, keď si počas onej krízy navrhli zníženie platu s tým, aby ušetrené mzdové prostriedky išli na navýšenie platov ostatného zdravotníckeho aj nezdravotníckeho personálu. A toť ho! Sudoku mu nešmakuje, ozdravné plány si rieši kdesi za pecou.) Nič to zato, pani ministerka dokázala odpovedať, aj keď, zasa mi tu voľačo neštimuje:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Ja rozhodne odmietam označenie toho, čo sa deje v Žiline za podozrivé praktiky. Nepočula som vyhlásenie pána Lipšica, ale toto vyhlásenie som počula od pána Chromíka, ktorý mu robil kedysi riaditeľa kancelárie a teraz je právnikom LOZu, takže predpokladám, že bude identické.“

Napokon, možno sa mi to iba zdá, všetko sa točí okolo právnika LOZu, pána Chromíka. On by mal byť predsa právnicky „background“, to právnické zázemie, ktoré veľmi dobre vie o právnych následkoch, ktorému sa lekári vystavili, keď konali tak ako konali. Ale keďže nie iba právnici vedia, že nevedomosť neospravedlňuje, ťažko potrestať právnika, lebo nepovedal. A potrestať doktora, lebo neprišiel do roboty, na to si asi zatiaľ netrúfne nikto z vlády. Už samotný fakt, že musia riešiť spor medzi vládou a odbormi je pre ňu viac ako rozpačitý. Takto si to zrejme nepredstavovali. Na druhej strane, odmietnuť aspoň pouvažovať o tom, že by to naozaj mohli byť podozrivé praktiky, keď ktokoľvek, napr. kotolník, vypracuje ozdravný plán nemocnice, ale nevie o ňom ani ceknúť, len preto, že za podozrivé ich označuje niekto, s kým momentálne nevychádzam, to sú tiež podozrivé praktiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo, pani ministerka, tu nehrozí to, žeby si premiér Fico predsa len spomenul na svoje dávnejšie vyjadrenie o tom, že do troch minút odvolá každého člena vlády, u ktorého sa ukáže náznak korupcie a klientelizmu. Tu hrozí iné Ak raz naozaj bude niekto prešetrovať podivné praktiky v žilinskej nemocnici a vy ste sa odmietli o tieto praktiky zaujímať, pretože vám podozrivé neprišli, mohlo by sa dôjsť aj k takému záveru, že vám boli dostatočne známe. Ale to netvrdím ja, to mi len vyplýva z vášho prejavu, keď tvrdíte, že neznalosť zákona ospravedlňuje.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu