reklama

Ako sme našli chlapca v snehu

Je to už možno aj dvadsať rokov, túto príhodu mi pripomenul blog Petry Jurečkovej "Ako sme našli muža v snehu". Situácia bola dosť podobná, snehu pomenej, zato silná poľadovica a niečo po polnoci asi -10°C. V polovici Dlhých Dielov sa mi taxikár ospravedlnil, ale kvôli tej poľadovici nevedel vyjsť až hore, musel som teda šľapať peši.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Pri zastávke autobusu na Matejkovej ulici, stál medzi odparkovanými autami akýsi chlap a pred ním bol zjavne nejaký problém, ktorý som pre tie zasnežené a obmrznuté autá nevidel. Kývol na mňa. Na zemi ležal asi sedemnásťročný, opitý chlapec, spal a mal všetko v paži. Muž mi hovorí, že ho tam vyložil taxikár, pretože chlapec nevedel povedať presnú adresu, v aute vraj ešte ako tak komunikoval. Mala to byť Matejkova ulica, dokonca taxikár hovoril, že mama toho chlapca ho bude vyzerať z okna alebo balkóna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhol som mu, že nech pri ňom zatiaľ ostane a ja obehnem celú ulicu, či niekoho neuvidím vykúkať strateného synka. To je ale ten problém, sídliskové ulice majú niekoľko vetiev, často sa aj v pravom uhle križujú. Konkrétne, nie k celej Matejkovej ulici sa dá prísť autom. Nikoho som nevidel a vrátil som sa k tým dvom. Skúšali sme chlapca prefackať, ale nič. Mal len tenkú bundičku, tak sme sa ho snažili udržať v inej polohe, len aby neležal na ľade. Všelijako sme ho opierali o kapotu, ale furt sa nám zviezol na zem a spokojne odfukoval.

Kdeže vtedy mobily, bola tam ale telefónna búdka, tak sme mu zavolali sanitku, vtedy ešte tuším existovala záchytka, však čo iné s ním. Bolo nám sľúbené, že niekoho pošlú. Podupkávali sme pri ňom a rozprávali sa, občas sme ho pridvihli a opreli o auto. Z chlapca sme okrem pravidelného dychu nevydolovali nič. Môj spoločník bol vodič električky č.12 po skončenej službe, hore vyšiel tiež peši. Že jazdil na „dvanástke“ si pamätám preto, lebo som ho ponúkol cigaretou a reklamu na ne som si všimol práve na tejto električke. Vysvitlo, že na nej jazdí aj on. Boli balené po 25 kusov, volali sa Golden... neviem čo. Občas prešlo okolo nejaké auto, ale aj pre pokročilý čas, aj pre poľadovicu ich bolo veľmi málo. Vyfajčili sme hádam po tri cigarety, keď sa objavili mestský policajti, zobrať chlapca ale odmietli s tým, že to nie je ich vec a keďže sme už volali záchranku, nech pri ňom teda počkáme. Po chvíli sa išiel po Matejkovej prejsť aj „beusák“, ale tiež nikoho v oknách nevidel. Dali sme si cigaretu, zatriasli chlapčiskom a čakali ďalej. Prešla už vyše hodina, keď sa tam objavili štátny policajti a zjavne to nebola náhoda. Z auta nevystúpili, evidentne však vedeli, asi od mestských policajtov, prečo sme tam. Len sa opýtali, že ako sa má chlapec a sľúbili, že pourgujú sanitku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netrúfam si odhadnúť, ako by zareagovali jedny alebo druhí policajti, keby sme im povedali, že ideme preč tiež, nech sa o toho chlapca postará niekto z nich. Asi po pätnástich minútach prišla konečne sanitka a z nej vystúpili dvaja zdravoťáci v bielych plášťoch. Jeden z nich chytil chlapca pod driekom a nahol ho pred seba, asi už mal skúsenosť. Chlapec sa okamžite povracal a tým aj prebral z bezstarostného spánku a začal zhurta čosi mudrovať. Chlapi nám poďakovali, zaželali dobrú noc a vcelku s chlácholivým jednaním oživšieho chlapca naložili.

S mojim nočným spoločníkom sme sa rozlúčili a išli každý domov. On po nočnej šichte, ja po stretnutí s kamarátmi, tiež niekde na pive. Po skoro dvoch hodinách podupkávania na mraze to ani tak nevyzeralo. Rozmýšľal som nad tým taxikárom, čo chlapca vyložil. Možno sa iba spoľahol na neznámeho muža a zbavil sa zákazníka, ktorí mu možno zaplatil a možno nie. Hádam by to nespravil, ak by tam nikto nebol. Myslím, že v tom mraze by nemal veľké šance prežiť, zapadnutý medzi autami. Za celý čas okolo nás neprešiel nikto peši a takto to mohlo trvať ešte ďalšie tri hodiny. Neviem, prišiel som až druhý, ale aj tak som mal celkom dobrý pocit, že som snáď niekomu pomohol.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu