reklama

Svetlo na konci tunela

Popísalo sa o ňom veľa. Spomínajú ho v rôznych variáciách ľudia, ktorí prešli štádiom klinickej smrti. V prenesenom význame sa svetlo na konci tunela spája s túžbou a nádejou. Túžbou po prekonaní ťažkého obdobia, nádejou na lepšie časy. A zatiaľ čo prognostici a ekonómovia by sa večne odrážali odo dna a aj s olovenou vestou na hrudi si trúfnu vyplávať za tým svetlom nad hladinou, ja som sa začal zahrávať so svetlom na konci tunela a zákonite sa mi začalo vzďalovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie je za tým nič mystické, len prozaická skutočnosť. Miestenky 35 a 36 vo vagóne 8, poslednom v „ICčku“ Tatran, zakúpené s trojdňovým predstihom na 1.6. z Bratislavy do Košíc mi prisúdili inú pozíciu ako rušňovodičovi. Tomu sa svetlo na konci tunela vždy približuje, ja som sledoval s fotoaparátom na zadnej plošine zmenšujúcu sa bielu plochu. Ak nečinne stojíte na chodbičke, spolucestujúci tam chvíľu s vami slušne postoja a potom sa opýtajú, či je niekto na vecku alebo...? Kto by tušil, že čakáte na tunel?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedel som, že z temnoty vyjdeme na denné svetlo, aj z toho najdlhšieho, margecanského tunela. Je dlhý, ale rovný, svetlo v ňom je nekonečné. Kratší z dvoch tunelov pod Strečnom sa stáča. Tesne za vlakom, nepostrehnuteľne rýchlo, kĺžuc sa po koľajniciach, priam rýchlosťou svetla vtrhne do tunela- svetlo. Bez reálnej možnosti dobehnúť vlak pod takýmto uhlom, inžinieri rozhodli inak.

Nie je v tom nič mystické, dejú sa aj zriedkavé náhody, pravdepodobnosti veľmi nízke, ale vždy možné.

Po príchode do Košíc som už vedel, že vracať sa budeme v pondelok. Hneď som išiel kúpiť spiatočné lístky a dostal som sedadlá 35 a 36 vo vagóne 8. S trojdňovým predstihom, do prvého vagóna súpravy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tak v Margecanoch, ako aj všade inde vo svete, stále je tu možnosť, že sa vám bude dariť lepšie ako doteraz, že vám svitne na lepšie časy. Prajem to všetkým, aj tým z okolia Strečna, hoci majú krivý tunel:-)))

Obrázok blogu
Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu