reklama

Všade tečie rieka

Už ma trochu omrzeli tie davy na bratislavskom nábreží, tak som sa vybral hľadať Dunaj do Hainburgu. Málo ľudí, vody rovnako veľa, kľud. Dúfal som, že z Braunsbergu bude dobrý výhľad, že ruiny Rothesteinu budú ľudoprázdne (niežeby tam bežne prúdili davy). Tak aj bolo, akurát počasie nie najideálnejšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

7.10. minulého roku bolo počasie naopak ideálne. Ukážkové babie leto ma vylákalo prejsť posledný úsek Národného parku Donau Auen. Začína v okolí Viedne a končí niekde oproti Devínu. Ostrovy a polostrovy, bujná vegetácia, chodníčky vedúce všelikam, často aj nikam a zachádzka napriek tomu vôbec nemrzí. Dá sa na tých pár kilometroch premotať aj celý deň.

Dnešok som tipoval asi tak, že v najhoršom zmoknem a neuvidím nič alebo, ak budem mať šťastie a oblačnosť sa potrhá, niečo snáď uvidím a nafotím. Vyšlo to tak pol na pol. Nezmokol som, ale slnko začalo trhať mraky až keď som schádzal dolu. Fotografie nie sú ideálne, ale zážitok to rozhodne bol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestou do Hainburgu míňam najprv známu destináciu Dlhé diely.

Obrázok blogu

Devínske bralo a dom v poli.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Železničná stanica v Hainburgu a čulý ruch okolo nej.

Obrázok blogu

Detské ihrisko neďaleko prístavu.

Obrázok blogu

Zábery z lovu na Braunsbergu.

Obrázok blogu

Hainburg.

Obrázok blogu

Rekonštrukcia keltského opida.

Obrázok blogu

Bratislava.

Obrázok blogu

Devínska Nová Ves, niekde vzadu v tom opare.

Obrázok blogu

Devín.

Obrázok blogu

Braunsberg.

Obrázok blogu

A ešte raz Braunsberg s príchuťou leta.

Obrázok blogu

Pohľady z Rothensteinu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Možno si chcel oddýchnuť a rozmyslel si to, alebo som ho iba vyrušil.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zopár ľudí som predsa len stretol. Vyžla sa volá Aisa a z pachov lesa bola úplne pobláznená.

Obrázok blogu

Z Hinburgu sa dá prejsť suchou nohou, podľa stavu hladiny samozrejme, popod Rothelstein popri Devíne až po most La franconi. Že to dnes možné nebude mi bolo jasné, po chodníčku sa dalo ísť asi dvesto metrov a končil vo vode. Aisa bola všade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Potom som kúsok od ruín Rothensteinu našiel nenápadný chodník. Priviedol ma na strmé bralo a nafotil som posledné zábery.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A cestou domov som si nedokázal odpustiť hrad.

Obrázok blogu
Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu