reklama

Taká malá radosť

Asi mesiac okolo nášho domu, v ňom a aj v byte, poletuje polystyrénová chumelica. Začali nás zatepľovať. Všimol som si zopár nenápadných otvorov v už zateplenej časi fasády a moja domnienka sa potvrdila. Netopiere ostanú u nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nejako zvlášť som sa o to nezaujímal, možno som nebol na všetkých schôdzach, keď sa zatepľovanie prejednávalo a tak neviem, či táto požiadavka bola nadnesená. Napriek tomu, som rád, že ich nevyháňame a spolu s dážďovníkmi ostanú v našom susedstve. Aj kvôli tej hávedi čo jedny cez deň a druhí po súmraku vychytajú. Ale aj kvôli inej veci.

Asi pred desiatimi rokmi, počas dosť tuhej zimy, začul som v noci z balkóna nejasný škrabot. Stíšil som televízor, snažil sa ten škrabot rozoznať až som nakoniec otvoril balkón a vyšiel opatrne von. Na manželkine obavy, aby nám do bytu nevbehla myš som veľmi nedal, ale keďže škrabot vychádzal spopod stola a hromady rároh pod ním, predsa som sa len nepustil do ďalšieho skúmania. Aj keď som si nevedel predstaviť, čo by tam, v tom mraze hľadala myš. Balkón som zavrel a nechal to tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno som si ale na to spomenul a za denného svetla a absencie šramotu, začal som opatrne vyťahovať veci spod stola. Chudák chlpatý, musel zazimovať zavesený pod tým stolom v závetrí, aj keď mne to ako moc útulný kútik nepripadalo. Prečo spadol, o čom sa mu snívalo neviem, pre istotu som mrkol aj hore, pod dosku stola, či tam nevisia jeho kámoši, ale bol tam asi sám. Smolu mal v tom, že spadol do prázdneho kvetináča, ktorý bol aj zvnútra glazovaný, hladký ako sklo. Nevedel sa z neho dostať, vôbec netuším, či by mu to vôbec pomohlo, a zamrzol tam. V tom ružovom kvetináči vyzeral ako zabudnuté kiwi, malé chlpaté vajíčko scvrknuté mrazom. Určite ich denne zomierajú desiatky a stovky, predsa len mi ho prišlo ľúto, že si nenašiel nejaký vhodnejší úkryt na zimu. Nabral som ho na lopatku a poslal ho na jeho posledný let. Nezacvendžal, len sa ako kamienok asi dvakrát odrazil a odkotúľal sa dolu svahom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spohodlneli sme. Na každom poschodí minimálne jeden psík, o zvieratá žijúce v našom okolí prirodzene je záujem pramalý. Niekde, ako som počul, až odmietanie. Ono, význam bude mať aj tá dotieravá mucha a bzučiaci komár, ale predsa len, lepší netopier ako postrek. Stačí si predstaviť iba skutočnosť, že netopier uloví za noc niekoľko stoviek (uvádza sa až 2500) kusov hmyzu. To neudrží žiadna mucholapka a utlieskali by sme sa ako pri flamengu, keby sme chceli nahradiť jedného netopiera. To už radšej v duchu zatlieskam tomu betmenovi.

Obrázok blogu

Tohto krásavca som náhodne zachytil pred troma rokmi v novembri, presedel dolu hlavou celý deň, potom niekam zaliezol.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  668
  •  | 
  • Páči sa:  3 514x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu