reklama

Obrniť sa slovkom Národný, Národná...

Akoby som to už dávno nevedel, vždy za tým možno čakať čertovinu.Úskok, špekuláciu a hádam aj úfanie v naivitu osloveného subjektu, ktorý tým národným ostane ohúrený. V tomto smere ma nijako nesklamala Národná pokladnica.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nuž, stalo sa. Aktivity a produkty Národnej pokladnice vnímam dlhšie, možnože od jej vzniku. Takéto aktivity si tú cestu vždy nájdu. Nechcem ich označovať za otravné, je to ich voľba, že sa rozhodli takto upútať. Mojou voľbou zase je, že takéto ponuky úplne vystrnadím, hlavne ak si marketingovo zvolia slovník, ktorý je z môjho pohľadu zmesou bludov, táranín, zveličovaním bežného a zahmlievaním podstatného.

Nechcem ani hodnotiť ich produkty; žiaden ma nezaujal, po žiadnom netúžim a navyše, mnohé po výtvarnej a medailérskej stránke považujem minimálne za nevydarené. A navyše tá rétorika okolo nich. Ale ako hovorím, stalo sa. Nie v slabej chvíľke, nie v nejakom rozpoložení, len som kladne zareagoval na jednu z ponúk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najznámejšia a asi aj najobľúbenejšia z bývalých československých mincí, jednokorunáčka s kľačiacou ženou so sadeničkou lipy, vyvolala vo mne niečo ako nostalgiu. Vždy sa mi tá minca páčila, žiadna sa neostala povaľovať zabudnutá v šuplíku, tak možno teraz. Možno by sa mi viac páčila zo striebra, ale čert to ber. Zušľachtená rýdzim zlatom a vzácnym ródiom (už zase- zlato musí byť rýdze a ródium vzácne, aby si si ty blbec vážil, čo ti to vlastne ponúkajú), mohla sa kľudne začať povaľovať v tom šuplíku. Mohla ale nebude, ani náhodou.

Moja Objednávka 76625 bola prijatá 28.6. s prísľubom dodania objednaného tovaru na dobierku do štrnástich dní na uvedenú adresu za 14,95 eur, vrátane poštovného a balného. Zároveň, ako Národná pokladnica v tomto texte uvádza ešte pred linkom na Všeobecné obchodné podmienky (VOP), zakúpenie produktu ma nezaväzuje k ďalším povinnostiam. VOP síce stanovuje čosi úplne iné, ale čo už, čo očakávať od niekoho, kto sa obrní tým národným...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani 12.7., čo bol posledný deň splnenia si záväzku Národnou pokladnicou, ani neskôr, nedostal som avízo o dobierke objednaného tovaru. Síce mi nejaký chytrák volal hneď druhý deň a ponúkal čosi ďalšie, vysvetlil som mu ale, že pri spomenutej minci môj záujem o ich produkty končí a že som dospelý a svojprávny a ak ma niečo ďalšie zaujme, viem sa nakontaktovať.

Potom sa nedialo nič a aj som si povedal, nebude mi rýza deva s rýľom chýbať. Môžem aj onakvejšie využiť pätnásť eur, štyristopäťdesiat bývalých koruniek. Ale včera, 21.7. čakala ma v schránke neofrankovaná objemná obálka. V nej trojkorunová minca bývalej Štátnej banky československej, ako inak, v unikátnom prevedení rýdze zlato a vzácne ródium. Že som to ja, za 33,90 eur. A spolu s mincou, kecov okolo všetkého v rozsahu, že na to musel zakapať jeden strom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž takto, Národná pokladnica. Vidím v tomto tvojom počine určitý problém. Nesplnila si si svoj záväzok dodania objednaného tovaru, súčasťou ktorého mali byť aj vytlačené VOP. Nesplnením si svojho záväzku, nezačal ešte existovať medzi mou a tebou žiaden obchodný vzťah, tirády z VOP o ďalších mojich povinnostiach si nechaj pre iných. Nesporím sa o to, že tovar, ktorý som si našiel v mojej poštovej schránke, je tvojim majetkom. Naopak, plne to uznávam. Nechcel som ho, nemám naň ani nárok, keďže som neobdržal svoju pôvodnú objednávku a tak sa nijako nemôžu odvíjať tvoje špekulácie z VOP.

A práve skutočnosť, že trojkorunová minca (najrýdzejšie zlato a najvzácnejšie ródium) je tvojim majetkom, v tom vidím ten problém, že je u mňa nechcená doma a zaberá mi miesto. Neviem ako sa tvoj človek dostal do nášho bytového domu. Nemá tam čo robiť. Nemá tam čo vstupovať, najmä nie pod nepravdivou zámienkou, či už to bolo jeho rozhodnutie, alebo ho takto uviedol do omylu niekto iný. Toto je fakt zapeklitá situácia, milá Národná pokladnica, ako by si sa mohla dostať späť ku svojemu majetku. Tvojim hlavným portfóliom je obeživo. To vyčančané, po akom niekto možno túži, aj to ošúchané, po ktorom nutne túžime všetci. Ostaňme teda pri tom ošúchanom obežive.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toho šikuľku, ktorý sa dostal až po moju poštovú schránku, toho už neposielaj. Jednak sa ďalej nedostane, výťahom ani schodami, jednak, nechcem ho tu vidieť. Prvý mail alebo prvý telefonát, ktorý z tvojej strany obdržím (a je nepodstatné akej veci sa bude týkať), ten budeš mať zadarmo. Nie som odľud. Ostatná komunikácia bude spoplatnená nasledovne:

telefonát sumou jeden eurocent za každú sekundu prebiehajúceho hovoru,

mail sumou jedno euro za text a tak isto jedno euro za každú prílohu v maile,

dopis doručený Slovenskou poštou a.s., tak isto jedno euro za každú normo stranu (1800 znakov),

ostatná komunikácia formou dopisu neofrankovaného Slovenskou poštou a.s. za jednotnú cenu desať eur za dopis (cháp to, je tam riziko neovereného doručiteľa).

Tieto poplatky sú úhradou za môj nevyhnutný čas, ktorý budem nútený venovať tvojej nedbanlivosti a nezodpovednosti. Ostáva ešte vyriešiť úhradu za uschovanie tvojho majetku, ktorý si si tak nepremyslene odložila u mňa doma bez toho, aby si sa ma opýtala, či tak smieš urobiť a za akých podmienok. Tie sú nasledovné a zahŕňajú aj spoplatnenie samotného aktu prinavrátenia majetku oprávnenej osobe:

prvých desať kalendárnych dní, počnúc dneškom, 22.7.2017 to bude jedno euro za deň,

počnúc jedenástym kalendárnym dňom, t.j. od 1.8.2017 je cena dve eura za deň,

samotné prinavrátenie majetku oprávnenej osobe bude môcť prebehnúť buď v sídle Národnej pokladnice (Kapitulská 18/A, Bratislava 811 01) a to po úhrade paušálnych výdavkov mojej osobe, ako z takéhoto konania vyplynú, plus pevná suma tridsaťtri eur a deväťdesiat eurocentov,

alebo majetok bude prinavrátený oprávnenej osobe na inom mieste, ak sa takáto osoba preukáže notársky overeným nárokom konať v predmetnej veci v mene Národnej pokladnice, s.r.o., sídliacej na vyššie uvedenej adrese, za tých istých obchodných podmienok,

(Za paušálne výdavky je považovaný čas nutne strávený administráciou vo veci a samotným časom nutne uplynutým pri odovzdávaní predmetného majetku. Cena paušálneho výdavku bude vychádzať z priemerného mesačného platu v národnom hospodárstve tak, ako ho v príslušnom kalendárnom roku uvádza /odhaduje/ Štatistický úrad SR, prerátaný na hodiny)

Ak ma budeš, Národná pokladnica, kontaktovať v uvedenej veci, dávaš tým zároveň najavo, že súhlasíš s hore uvedenými podmienkami a budeš sa nimi riadiť. Na záver, pretože verím, že naše vzťahy napriek tomuto nedorozumeniu, ostanú korektné a slušné, priznávam ti možnosť uhrádzať svoje záväzky voči mne, mimo tej nedodanej jednokorunovej mince, rýdzim zlatom. Ku dnešnému dňu je to jedno euro.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  667
  •  | 
  • Páči sa:  3 502x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu