reklama

Národná pokladnica, s.r.o. si trúfa na ďalšie právne kroky

Blog z 22.7. bol zatiaľ posledný, už ma to nejako nedrží, či čo. Ale keďže práve ten mi začal pred očami odvíjať doslova šmejďácke praktiky Národnej pokladnice, s.r.o., prečo im neurobiť radosť ďalšou publicitou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vyzeralo to pomerne jednoducho. Po zverejnení blogu https://blog.sme.sk/admin/c/460149/preview-page.html

sa mi z Národnej pokladnice pomerne promptne ozvali a vcelku slušne sme sa dohodli na nasledovnom. Dobierka mi nechodila a už som ju ani nechcel (vraj bola odoslaná 10.7.) a to čudo zo schránky im pošlem nazad. Pani ma ešte upozornila, že aj keď bude objednávka zrušená, systém mi zrejme ešte niečo zašle, ale nech si to nevšímam. Ja na to, že o.k. A všímať som si ich naozaj prestal.

Jedna vec mi nedala pokoj. Stále som mal dojem, že obálka neprešla Slovenskou poštou, že použitá bola nejaká súkromná kuriérska služba (zásielka neprišla v doobednom čase, schránku som na poludnie kontroloval, ale až niekedy podvečer). Na Hlavnej pošte mi ale obálku identifikovali ako ich, že je to odoslané z Tomášikovej. Dobre teda, nevymýšľajú si až tak. Ešte skôr, o štvrtej ráno nasledujúceho dňa mi prišiel mail z pošty, že som si nevyzdvihol dobierku v cene 14,95 eur a že ešte tak môžem urobiť do 28.7. Mal som na to tri dni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže Slovenská pošta má zjavne problém. Bratislavské pošty išli v lete na polovičný výkon, dovolenková sezóna ich dostala do kolien. Kto vie, aké sú platy doručovateľov a pracovníkov na priehradkách, nečuduje sa tomu. Je to síce iná téma, ale dosť to súvisí. Konkrétne moja pošta na Dlhých dieloch, kde ma čakala dobierka, bola otvorená jeden deň doobedu a druhý poobede. A toto sa týkalo mnohých pôšt v meste.

Obálku som pár dní nosil so sebou, až som mal opäť cestu okolo Hlavnej pošty a na poskytnutú adresu som ju ako obyčajnú, nepoistenú zásielku poslal späť. Zmestil som sa tuším do 100 gramov a do necelého eura. Čert ho ber.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čert ale nebral nič a začali mi z Národnej pokladnice chodiť upomienky. Nijako nijakovsky to nevedeli pochopiť, že ja som si svoje splnil. Pár esemesiek, pár telefonátov, stále si húdli svoje. Napokon, včera som si prevzal doporučenú zásielku s tým istým, akurát, že pribudlo ono obligátne upozornenie- v opačnom prípade budeme nútení podniknúť ďalšie právne kroky k vymoženiu dlžnej čiastky v medziach zákona. Zároveň som bol upozornený, že mi dočasne bolo pozastavené zasielanie ďalších nunuzmatických zásielok, a to do chvíle uhradenia dlžnej sumy. Ergo, stále som ich zákazník, stále môj záväzok odoberať ich tovar považujú za nemenný, stále dúfajú, že za každý bývalý československý nominál, ktorý sa rozhodnú pozlátiť a hodiť mi do schránky, zinkasujú 33,90 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto ma už fakt naštvalo. Obratom som im napísal dlhý mail s tým, že buď ma do dnešnej 15tej hodiny bude od nich niekto kontaktovať a definitývne to uzavrieme, alebo budem na ich kroky reagovať ďalším blogom. Pre začiatok citovaním toho mailu. Keďže sa mi nikto neozval, okamžitú mailovu odpoveď v konkrétnom znení za odpoveď nepovažujem, tu je ten včerajší mail:

Dobrý deň,

s pobavením sledujem, že Vaše telefónne číslo je pre mňa zrazu nedostupné z mobilu aj z pevnej linky. S ešte väčším pobavením tiež to, že sa stále domáhate úhrady za niečo, čo ste mi buď:

  • nedodali

  • dodali bez toho, aby ste o tom mali nejaký doklad

Skutočnosť je taká, že Vaša spoločnosť sa radí do skupiny takzvaných „šmejdov“. Vašou smolou je, že „šmejdom“ je zároveňaj Slovenská republika. Objednal som si u Vás určitý tovar na dobierku, ten mi však v predpokladanom termíne nedošiel. Namiesto toho, v zmysle Vašej filozofie „šmejdov“, našiel som si v poštovej schránke niečo iné. Zaslané ako obyčajná, nedoporučená zásielka, bez udania ceny a jej prípadného poistenia. Je mi jasné, že takéto niečo nemôžete poslať na dobierku, pretože potencionálny klient, očakávajúci dobierku za 14,95 eur si neprevezme nič neobjednané za cenu 33,90 eur. To by ste nič nezískali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vaša smola je v tom, že rovnakými „šmejdovskými“ praktikami sa riadi aj Slovenská republika voči niektorým štátnym zamestnancom. V tomto prípade, voči zamestnancom Slovenskej pošty. Ešte sa nestalo, aby počas dovolenkovej sezóny museli pošty v Bratislave prejsť na úsporný režim, čo sa otváracej doby týka. Aspoň si to nepamätám. Slovenská pošta má dlhodobo problém s obsadzovaním pracovných pozícii priehradkových pracovníkov a doručovateľov. Za tie peniaze čo ponúka sa niet čo diviť.

Možno z toho dôvodu, nenašiel som si v schránke avízo o dobierke. To je už teraz jedno. Na Vašu, z môjho pohľadu drzosť a úbohosť, s akou sa snažíte o profit v podobe neobjednaného tovaru, operujúc pri tom akýmsi mojim súhlasom so všeobecne platnými obchodnými podmienkami, som zareagoval blogom na blog.sme.sk.

O niekoľko dní prišla Vaša reakcia a dohodli sme sa, že Vám tú cetku vrátim a tým to bude ukončené. Vzápätí mi prišiel aj mail zo Slovenskej pošty, z pobočky na ul. Ľudovíta Fullu, že tam mám nevyzdvihnutú dobierku za 14,95 eur a že si ju môžem vyzdvihnúť ešte v priebehu troch dní. To som však už o daný predmet stratil záujem, navyše, pošta bola striedavo otvorená jeden deň doobedu a druhý poobede. A v sobotu zavretá. Rozhodne som si kvôli Vám nemienil brať dovolenku a odstáť ju v rade (išiel som okolo pošty, videl som, čo to obnáša). Poslali ste mi mailom kontaktnú adresu a ja som Vám ten Váš zázrak vrátil. Obyčajnou, nedoporučenou zásielkou. Tak, ako ste si Vy vážili svoj produkt, tak som k nemu pristupoval aj ja.

Aby som to zhrnul. Ja ostávam pri takomto tvrdení:

neprevzal som od Vás žiadnu dobierku a preto ma nezaujímajú Vaše následné argumenty. Neprevzal som od Vás žiaden iný tovar, ak o tom takú vedomosť máte, pošlite mi relevantný dôkaz. V poštovej schránke som si našiel niečo, čo nie je moje a čo som si nikdy neobjednal. Napísal som blog a Vy ste reagovali. Poslal som Vám daný predmet nazad (okrem obálky a priložených písomností).

Vy tvrdíte, že ste nič nedostali. Máme tu klasické tvrdenie proti tvrdeniu. Vy máte k dispozícii iba môj literárny prejav o tom, že som od Vás čosi nechtiac obdržal. A vyhrážate sa mi podniknutím následných právnych krokov, ak Vašu Národnú pokladnicu neobohatím o 33,90 eur.

Nuž neobohatím. Máte čas do 19.9.2017 do 15:00 hod., aby ma kontaktoval od Vás niekto kompetentnejší ako doteraz. Inak budete mať k dispozícii môj druhý literárny prejav v podobe blogu citujúceho tento mail. A pridám ľubovoľné tvrdenie o tom, čo som v skutočnosti obdržal/neobdržal, poslal/neposlal. Pretože všetko z Vašej strany je založené iba na mojich tvrdeniach, na ničom inom.

Aj to, čo som pri poslednom telefonickom kontakte povedal Vašej operátorke, ktorá mi tvrdila, že je kompetentná čosi riešiť, ale evidentne nie je kompetentná k ničomu. Tej nervóznej pani som potvrdil, že som Vám Vašu zásielku vrátil. Konkrétne, že som ju priviazal poštovému holubovi o nohu a pošepkal som mu, aby zaletel do Veľkých Levárov. Tak som zvedavý, čo s tým Vaše právne oddelenie chce robiť.

S pozdravom

Dušan Koniar

P.S. Ten holub bol taký fŕkaný s bielou hruďou, ľúbi šošovicu a poslúcha na meno P.O.BOX 19

Odpoveď prišla asi do hodiny, ale bola fakt na smiech (prijaté 18.9.2017 o 16:22):

Vážený pán Koniar,

dňa 28.6.2017 ste si objednávali cez webovú stránko mincu 1 Kcs, 1961- 1990, ktorá nebola samostatná, ale z kolekcie Najobľ. Česko- slovenské mince. V prílohe Vám posielame potvrdenie Vašej objednávky. Keďže zásielky posielame klasicky do schrániek a zásielka sa stratí, neuhrádza za ňu zákazník, ale my. Preto žiadame zákazníkov, keď vracajú zásielky,aby ich posielali doporučene a s pripoistením, aby nenastala taká situácia, ako teraz vo Vašom prípade. Bohužiaľ, zásielku sme doteraz nedostali.

V prípade akýchkoľvek.....

S pozdravom.....

L... M....

Zákaznícky servis

Tu už ostáva trochu rozum stáť. Nepotrebujem v prílohe kópiu mojej objednávky. Viem čo som si objednal a nič iné v objednávke uvedené nie je. Presnejšie, nie je tam špecifikované nič. Len jeden kus niečoho za 14,95 eur. Do úžasu ma ale dostala vetná skladba: keďže zásielky posielame klasicky do schrániek a zásielka sa stratí,neuhrádza za ňu zákazník, ale my. Odvážna firma, táto Národná pokladnica, s.r.o. Len tak na blind nahádže svoj tovar do poštových schránok a čaká, kedy sa komu uráči uhradiť faktúru za niečo, čo si neobjednal. A ak sa mu neuráči a povie že mu nič neprišlo, lebo to úplne stačí, Národná pokladnica, s.r.o. urobí čo? Odpíše si stratu?

Asi by bolo načim zájsť na Okresný súd Bratislava I. a tam za bežný poplatok nahliadnúť do Súvahy a Výkazu ziskov a strát za ľubovoľné zdaňovacie obdobie. Dozvedieť sa, ako sa vlastne šmejdom z Veľkých Levárov darí, ako si stoja v účtovníctve. A ak už vykazujú nejaké straty, možno by nebolo naškodu, ak by si Daňové riaditeľstvo túto firmu prekleplo, či tie straty nevytvárajú (papierovo a úmyselne) napríklad tak, že podnikajú v rozpore so zdravým rozumom (viď onú vetu v odpovedi Národnej pokladnice), čo by malo byť v rozpore so všetkým ostatným, čo sa týka podnikania a účtovníctva v ňom. Na tento mail som obratom odpovedal o 16:31, už bez oslovenia:

Toto nepovažujem za kompetentnú odpoveď. Na základe čoho Vám môže zákazník vrátiť zásielku, keď je podľa Vás záväzná objednávka nemenná? To len tak míňate na poštovné a riskujete stratenie nepoistenej zásielky?

Čakám do zajtra do 15:00

Odpoveď prišla dnes o 12:06:

Vážený pán Koniar,

zákazník nám môže vrátiť zásielku do 14 dní, je to uvedené v obchodných podmienkach. My si hradíme za stratu zásielok, ktoré posielame poštou.

V prípade akýchkoľvek...

S pozdravom...

L.....M.....

Zákaznícky servis

Proste tá istá pesnička dookola. Asi by nebolo na škodu ani to, ak by sa niekto, napríklad Slovenská obchodná inšpekcia, nepozrela na tie ich obchodné podmienky. Lebo to už zaváňa masochizmom, ako si Národná pokladnica, s.r.o. ubližuje. Okľukou vás dotlačí do niečoho, čo nazýva záväznou objednávkou, tovar vám strčí pod rohožku a ak ste už taký poctivec, že ju zdvorilo odmietnete, môžete od údajne záväznej objednávky odstúpiť a vrátiť im to. Síce nie pod rohožku, to by už chceli ozajstnou poštou, doporučene s pripoistením, ale poradím vám. Neposielajte im nič. Nechajte si to, zahoďte to, robte s tým čo len chcete. Vysmejte sa im do ksichtu. Mám pocit, že aj s týmto nejako kalkulujú. Čakám holúbkovia, čo bude ďalej.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  667
  •  | 
  • Páči sa:  3 502x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu