reklama

Ako ma Wüstenrot...(doplň čo chceš)

Hovorí sa tomu ľudovo poistka na blbosť. Uzavretím Zodpovednosti za škodu pri výkone povolania však nie som nijako chránený pred tým, aby ma poisťovňa svojou (doplň čo chceš) nevyhnala ku konkurencii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ten Wüstenrot, tá poisťovňa, nech to skloňujem akokoľvek, stále mi vychádza, že niekde v jej radoch sedí niekto nekompetentný, niekto, kto nevie, že jeho bežný pracovný postup je v rozpore s pracovným postupom jeho nadriadených či nebodaj podriadených. Nad vlastnou, prepytujem, blbosťou, by sa Wüstenrot mal vážne zamyslieť. Od 3. septembra do 5. novembra mám k dispozícii tri stanoviská k mojej poistnej zmluve a každé z nich nejako odporuje druhým dvom. Ja už fakt ku Koníkovi na pivo budem chodiť radšej okľukou, len nech nevidím ten smiešny nápis s veľkým W na Karadžičovej 17. v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V decembri 2015 som s poisťovňou Wüstenrot uzavrel poistnú zmluvu 610/248161- 3 o Zodpovednosti za škodu pri výkone povolania. Poistné má platnosť jeden rok a prvý krát som zaplatil 35 eur a 20 centov. Od septembra 2016 až do augusta 2017 som bol práceneschopný a nebolo isté, či si trúfnem sadnúť do vysokozdvižného vozíka, robiť na plošine a podobne. Nakoniec som to zhodnotil že áno a v decembri 2017 som znovu zaplatil poistné. Mierne zvýšené na 36,61 eur. Rovnaké poistné som zaplatil aj v decembri 2018. Je to v podstate zanedbateľná suma, zamestnávateľ nám polovicu poistného hradí, takže niet čo riešiť. Poistné sa odvíja od výšky príjmu a poistné krytie je štvornásobok, respektíve trojnásobok mesačného príjmu. Nepovažujem sa za výnimočného človeka a môj príjem je priemerný. Krytie mojich prípadných poistných udalostí teda musí byť bežným štandardom pre hociktorú poisťovňu. A poistné udalosti neboli prípadné. Stali sa, stali sa mne, spôsobil som škodu. Veď preto som sa poistil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Si predstavte, že potrebujete založiť paletu so siedmimi oknami 120 x 120 centimetrov niekam hore do regálu. Tak im hľadáte miesto a keď na jednom vhodnom vidíte inú paletu so siedmimi oknami toho istého rozmeru, neváhate ani chvíľu a chcete ju tam šupnúť. Lenže okno má aj tretí rozmer, hrúbku svojho profilu a pri dvojskle a trojskle je tá hrúbka logicky odlišná a výškovo limitovaný regál vám to rýchlosťou voľného pádu pripomenie. Istý si dobrou voľbou, výšku som nijako nekontroloval. Veď sedem okien na europalete tam už je, tak čo. Sledoval som iba šírku nákladu. Keď som sa ležérne predsa len pozrel hore, vrchné okno už bolo vysunuté za váhou a ako som proces zastavil, okno sa preklopilo a padalo na mňa. Len som skrčil hlavu medzi plecia a čakal na tú pecku. Chránený v klietke vozíka veľmi som sa nepreľakol, ale až neskôr som si uvedomil, čo mohol črep z okna spôsobiť. Našťastie, nič sa mi nestalo a udalosť som nahlásil zamestnávateľovi. Či je spôsobená škoda malá alebo veľká, je s tým nahlasovaním rovnako zdĺhavá procedúra. Škodová komisia, dokladanie nákupnej ceny a skutočne spôsobenej škody, overenie platnosti môjho preukazu a spolu je tých požiadaviek a žiadostí o rôzne doklady zo strany poisťovne na poistníka štrnásť. Poistná udalosť 1521.9244/01 z 3. mája 2018 je stále otvorená. Nie z viny poisťovne. Škoda bola napokon tak malá, že zamestnávateľovi sa viac oplatilo tovar odpísať ako podstúpiť peripetie dokladovania. Z tejto udalosti k plneniu teda nedošlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak to bolo 27. augusta 2018. Si predstavte, že si ráno otvoríte sekcionálnu bránu na príjem tovaru, aby ste mohli s nákladom na vysokozdvižnom vozíku bezpečne prejsť. Tou istou cestou sa o dve minúty vraciate. Potom sa ale niektorému kolegovi zazdá (doteraz som nezistil ktorému), že nám do predajne moc prší, alebo moc fúka, príliš praží slnko, neviem. Ale bránu nespustí úplne, nespustí ju tak, že prejde iba človek s miernym úklonom. Spustí ju, alebo zavrie a otvorí znovu do takej výšky, že rozdiel bežne nepostrehnete. Dvadsať- tridsať minút po prvom prejazde cez bránu toto opakujem a opäť, výšku si nekontrolujem. Rutina je sviňa. Z vozíka vytlačíte maximálne 9,9 km/hod., brzdná dráha je minimálna aj pri tejto rýchlosti a ja som išiel krokom. Preto ma spodná lišta brány skôr zastavila, ako by som do nej nabúral. Tak či onak, na poškodenie to stačilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najprv to nevyzeralo dobre. Servisná firma odhadla opravu na 3.500.- eur plus DPH. Na mojej strane sa ale nečakane objavila amortizácia a napokon som sa bez problémov dostal do zóny, ktorú moja poistka kryje ľavou zadnou. Okolo 900.- eur. Tak došlo k plneniu poistnej udalosti 1522.8319/01 a to je asi tak všetko, čo som poisťovni Wüstenrot za päť rokov spôsobil (nekrič hop!).

12. decembra 2018 som opätovne zaplatil poistné 36,61 eur a fakt poučený, fungoval som a fungujem ďalej. Dve poistné udalosti, z ktorých k plneniu došlo len pri jednej z nich, nijako poisťovňu Wüstenrot nedohnali k tomu, aby si v nej jedno poschodie zúfalo trhalo vlasy, či sa ešte oplatí takého kazisveta poisťovať. Bol som pre nich klient ako stovky iných a 3. septembra tohto roku to vyzeralo stále tak.

To už ale do hry vstupuje vysoká politika, vyššia ako stožiar idiota. Neviem kto z trojice koaličných zlodejov prišiel s tým osempercentným navýšením neživotných poistiek. Dosť na tom, že zatiaľ sa zhodli na každom svinstve. V súlade s novou legislatívou, v zákonnom predstihu, informuje ma Wüstenrot o novej výške poistného a o tridsaťdňovej lehote na akceptáciu tohto stavu. Zaplatením poistného vo výške 41,88 eur v tejto lehote súhlasím s navýšením a od 11.12.2019 som aj naďalej ich poistencom. Podpísaný Mag. Christian Sollinger, CIIA predseda predstavenstva a Dr. Klaus Wöhry, člen predstavenstva Wüstenrot poisťovňa, a.s. Ja viem, že to osobne nepísali mne títo dvaja milí páni. Ale je to príjemný pocit, že nikto v predstavenstve neroní slzy nad mojou grambľavosťou a, citujem: Ceníme si dôveru, ktorú ste nám prejavili, čo nás zaväzuje k tomu, aby sme aj naďalej poskytovali maximálnu odbornú starostlivosť a boli ste s naším poistením a službami spokojný.

Stále ma chcú a tak 23. septembra prevádzam 41,88 eur na účet poisťovne, odovzdávam zamestnávateľovi výpis o prevode a v septembrovej výplate sa mi objaví aj 21.- eur ako refundácia polovice poistenia. Zatiaľ všetko v poriadku. To už mám v schránke aj žltý lístok z pošty o uložení zásielky z poisťovne Wüstenrot. Nevenujem tomu pozornosť, považujem to len za bežnú korešpondenciu, hoci doteraz som s nimi nekomunikoval cez doporučené listy. Naposledy obyčajným listom, pri riešení poistnej udalosti 1524.2549/01 zo dňa 2. februára 2019.

To bolo takto. Zákazník prechádzal uličkou s tovarom autom veľmi pomaly, pretože hľadal konkrétny tovar v regály. Keby išiel rýchlejšie nič sa nestane. Pozeral by pred seba a prekážku by videl. Takto ale nevidel a poškodil si vozidlo. Všetko prebehlo korektne a slušne. Zákazník si svoju mieru zodpovednosti priznal, skúsil to ale najprv riešiť cez moju poistku zodpovednosti za škodu. Prekážkou bol ten samý vysokozdvižný vozík, jeho lyžiny. Ja viem, mali byť úplne spustené, keď som ho odstavil. Asi pätnásť centimetrov nad zemou bolo dosť na to, aby pneumatika stretu neodolala. Nič iné sa nestalo. Táto nahlásená poistná udalosť je však vybavená bez nároku na poistné plnenie a zákazník v riešení pokračoval cez svoju havarijnú poistku.

4. októbra 2019 sa ten istý člen predstavenstva, Dr. Klaus Wöhry a riaditeľka úseku správy zmlúv, Ing. Ivona Hradecká rozhodli inak. Nie, ani na tomto doporučenom dopise nie je rozmazaný atrament. Ani toto mi nepodpísali osobne a ktovie, či vedia o každom konkrétnom rozhodnutí, pod ktoré je ich podpis capnutý. Pri pánovi Wöhry o tom radšej pochybujem, než by som si mal myslieť niečo iné. Opäť mi ďakujú a oboznamujú ma s § 800 ods.1 Občianskeho zákonníka a s vlastným poľutovaním, že poistná zmluva nevyhovuje interným poistno- technickým podmienkam poisťovne. Že ju rušia.

Mesiac potom, ako mi ponúkli k akceptácii zvýšené poistné (celkovo ale o 14,34%), dva týždne potom, ako prijali sumu na účet a zvedeli tak, že akceptujem a celkové navýšenie neriešim. Nuž teda tak. Zavolal som na kontaktné číslo a po preklikaním sa možnosťami nejako sa s nimi skamarátiť, ujala sa ma jedna z operátoriek. Najprv videla zmluvu ako pokračujúcu, potom sa ale opravila. Od 11. decembra nie som ich poistenec. Na otázku prečo, uviedla že bez udania dôvodu, tak ako ja, aj oni majú právo od zmluvy odstúpiť. Nakoniec som z nej vydrankal, že to je pre škodovosť a tým sme to uzavreli. Druhý deň som si ale spomenul, že jediná škodovosť prebehla v inom období, ale od inej operátorky som sa už žiadne detaily nedozvedel. Ešte som sa opýtal, prečo mi v septembri navrhli pokračovanie zmluvy so zvýšeným poistným a či mi teda láskavo peniaze vrátia, ak mi zmluvu rušia. Tie mi boli samozrejme druhý deň vrátené na účet, ale o protirečení korešpondencie z ich strany operátorka nevedela nič.

Celý zhrozený z toho, že by som mal tých 21.- eur vrátiť zamestnávateľovi, oboznámil som ho so situáciou. Bol z toho nemilo prekvapený a mailom sa s tou istou otázkou- prečo mi zmluvu vypovedali, obrátil na konkrétnu osobu z poisťovne, ktorá sa o naše poistky stará. Odpoveď je treťou perlou v poradí. Nie je to moja korešpondencia. Hore uvedené mená sú bežne dostupné na webe v súvislosti s ich vzťahom k Wüstenrot poisťovňa, a.s., môžem ich uviesť. Aj keď mi zamestnávateľ korešpondenciu preposlal, nie je moja, preto autora odpovede uvádzať nebudem. Ale stojí za to a vypovedá tiež o tom, aký majú v poisťovni zmätok v riešení jednotlivostí. Ale zároveň si myslím, že osoba podpísaná pod mailom o tom nerozhoduje a je len vykonávateľom rozhodnutí iných. Kto je v tejto poisťovni ľavou a kto pravou rukou ma nezaujíma, neriešim. Že sa každá z nich škrabe za opačným uchom mi je jedno. Tu je mailová odpoveď z 5. novembra 2019:

Dobrý deň,

Predmetná poistná zmluva bola vypovedaná ku koncu poistného obdobia z dôvodu vysokej škodovosti. Bola tam jedna škoda za 900.- eur. Poisťovňa má na toto právo. Bohužiaľ. Budeme hľadať iné alternatívy, ale za 44.- eur už bohužiaľ takúto poistku nenájdeme.

S pozdravom...

Nuž nehľadajte iné alternatívy, doterajšie mi bohato stačia. A aj keď sa nazdávam, že podpis pod mailom o tejto alternatíve nerozhodoval, mohol mať aspoň toľko chochmesu a uviesť skutočnú výšku poistného. Takto to vyznieva príšerne amatérsky.

Dodatočne som si pozrel Výluky z poistenia zodpovednosti zamestnanca, ako ich Wüstenrot uvádza vo svojich materiáloch. Je ich spolu trinásť a práve preto, že vyznievajú logicky, logiku nemá ich rozhodnutie. Bez udania dôvodu znamená len jedno. Nejaký dôvod si našli, len ho nevedia slušne pomenovať. Z môjho pohľadu je to tak trochu zbabelosť a tak trochu, možno aj viac, vychcanosť na úrovni šmejdov. Keby výpoveď prišla o rok skôr, začudujem sa, ale možno aj pochopím. Keby neprišla tohto roku najprv ponuka a až potom výpoveď, keby to bola len tá výpoveď, začudujem sa viac, pochopím menej, ale nemám čo riešiť. Práve pri takomto slede udalostí, ako sa udiali s tou korešpondenciou, mi napadlo, či tak nejako vo Wüstenrote nedúfali, že zvýšené poistné akceptovať nebudem a im odbudne jedna nepríjemnosť. Ak to pre nich nepríjemnosťou vôbec je, robiť si z klientov bláznov a vyargumentovať to neaktuálnymi udalosťami. S významom slova v poisťovníckom slangu.

Dušan Koniar

Dušan Koniar

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  667
  •  | 
  • Páči sa:  3 502x

na pol ceste medzi nádejou, že môže byť aj lepšie a podozrením, že lepšie je vždy tomu, kto sa tým nezaoberá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu