Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo vlaky horia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

executive summary (zhrnutie informácie)

Železnice hľadajú vlakvedúcich, ale do inzerátu nenapísali ponúkaný plat a urobili v ňom gramatickú chybu.
 

 

Plat nenapisali, aby sa vyhli verejnej hanbe.
 
Hodnoť

 

Inac tie benefity v inzeratoch ma dobre pobavia. Ze preplacanie nadcasov, stravne listky, prispevok na dopravu a pod. Ved benefitom nemoze byt nieco, na co je zakonny narok. Benefit je nieco nad ramec zakona.
Zrovna sedim vo vlaku, nemeska, nehori, wifi funguje. Je to osobak. V tych byva casto vacsi komfort ako v rychlikoch. Vlak je poschodovy na trati Leopoldov-Malacky.
 

Janka a autor

ad Janka: trochu ťa máličko a jemnúčko poopravím a upresním.

Podľa Zákonníka práce, § 121: (3) Zamestnávateľ môže so zamestnancom dohodnúť čerpanie náhradného voľna za prácu nadčas. Zamestnancovi patrí náhradné voľno v rozsahu, v ktorom práca nadčas trvala; v tom prípade zamestnancovi mzdové zvýhodnenie podľa odseku 1 nepatrí.

Takže, ak náhradné voľno zamestnávateľ dohodne napríklad v pracovnej zmluve zo zamestnancom, tak preplácanie nadčasov NIE JE zákonná povinnosť.

Ďalej zamestnávateľ musí poskytovať teplé jedlo pracovníkom. Iba ak to "výnimočne" nevie alebo nemôže zabezpečiť poskytuje stravné lístky. Takže v zmysle zákona je povinnosťou poskytovanie teplej STRAVY a nie stravných lístkov.

Náhrada cestovného je taktiež vecou dohody a nie zákonná povinnosť. Napríklad jazda do a z roboty firemným automobilom.

Nepleť si prosím všeobecný bežne používaný stav na trhu práce s literou zákona!

ad autor: Nuž je to od autora mimoriadne milé, kritizovať železnice, keď on, ako sám minule písal, nedokáže bez pracovného úrazu ani zasunúť okno do regálu pomocou vysokozdvižného vozíka a dokonca nedokáže prejsť vozíkom ani cez dvere bez toho, aby ich nerozmlátil......

Autor je typ mimoriadne vzorného a disciplinovaného pracovník, ktorému sa bohvie prečo neustále stávajú pracovné úrazy, podivné nehody, pokazí všetko čoho sa dotkne,ale ktorý nikdy za nič nemôže. Naproti tomu je ale vždy pripravený ostro skritizovať prácu iných!

P.S.: Pre "nadávačov". Nie som pracovník ŽSR, nie som podnikateľ, konateľ ani manažér, nevolím SMER, SNS ani Kotleby....
 

 

Jaroslav, potesil si ma, ze si sa ozval v diskusii, vies, ze si rada precitam Tvoje diskusne prispevky. Takze k benefitom: Benefitom by u mna bolo, keby mi zamestnavatel ponukol nahradne volno, ako bolo dohodnute v zmluve. Ak take nieco nebolo dohodnute, nadcasy musi zacvakat. Co sa tyka mna osobne, brala by som v prvom rade to volno. Dnes uz mudrujem, lebo si to mozem dopriat:) Ale verim, ze niekto radsej odmietne a chce preplatit nadcasy. Ak je takato dohoda mozna, ze si zamestnanec moze vybrat, potom by da dalo bavit o urcitom benefite, ale len v rovine moznosti vyberu zamestnancom a nie direktivnym nalinkovanim od zamestnavatela.
Teply obed? Dnes si uz bezne zamestnanci aj vo firemnej jedalni vyberu salat s niecim. Teply obed je uz istym sposobom anarchaizmus. Pomenovala by som to skor ako moznost najest sa na pracovisku. Stravny listok nie je ziadny benefit, nic nad ramec zakona. Ak teda nahodou nema hodnotu napr. 10 € bez dodatocneho zdanenia:) Cize podla Teba, Jarko, he benefitom dostat papierik namiesto jedla? Aj pre toto som zastacom, ze to uz kludne davajme peniaze na stravu. To by urcite kvantum ludi suhlasilo. Ale ako benefit by som to aj tak nenazvala. Krasnucky den Ti prajem, Jaroslav:)
 

ale dokáže

neviem uviesť presný výpočet, tých paliet zložených aj založených do regálov, na alebo z korby kamiónu sa rátajú na tisícky, možno aj viac. k perličkám patrí takáto manipulácia s trinásť metrovými hranolmi, balansovania s nákladom na predĺžených lyžinách a podobne. to napríklad vtedy, ak príde zákazník s prívesom na kone a chce paletu vrecoviny a na tú jeho hnilú rampu vyliezť vozíkom nemôžete. a to nehovorím o sebe, ale aj o ostatných kolegoch. je to bežná rutinná prax.

a práve o nebezpečenstve rutiny bol opis tých troch udalostí, pri ktorých, ak sa nemýlim, nepíšem nič o pracovnom úraze. žiaden som nespôsobil, žiaden sa mi nestal. to len pre poriadok.

dvere neboli rozmlátené, s ohnutou lištou ostali funkčné, nevymýšľajte si hlúposti.
naopak,minule sa kolegovi fakt podarilo takúto bránu rozmlátiť. ono sa tomu nie nadarmo hovorí poistka na blbosť. kolega tú poistku nemal a toto sa fakt nedalo zatušovať. následky pre kolegu sú značne citeľné.

článok bol ale o prapodivnom postoji poisťovne Wüstenrot. nemá to logiku, zaváňa to vychcanosťou, je to nepochopiteľné, že sa poisťovňa po plnení jednej udalosti takto stiahne. ale čo už, kašľať na nich.

čo sa týka toho inzerátu, vám to nepríde hlúpe a divné? v čase, kedy meškania vlakov a opakované technicko personálne problémy dopravcu sú opakovane medializované a verejnosť, aspoň tá cestujúca po železnici, ju nemôže nevnímať, argumentovať takýmto benefitom založenom na meškaní vlakov? to ktorý chmuľo z akého prsta vycucal.

vaše zamestnanie, vaše preferencie politických strán sú nepodstatné, nemajú s týmto nič spoločné.

dúfam, že vám neprekáža, že sa v tých mnou tak kritizovaných vlakoch vozím občas zadarmo. občas rozumej vtedy, keď to potrebujem, železnicu nevyužívam periodicky.

a napísal som aj blog o tom, prečo nesúhlasím s vlakmi "zadarmo" a prečo by podľa mňa mali byť aj tieto jazdy platené. veľa tam treba zmeniť a až sa tak stane, možno vlaky prestanú tak často horieť a tak pravidelne meškať.

na záver, z Bratislavy do Košíc je to po železnici tuším 445 km. nedávno som písal aj o tom, že 446 kilometrová cesta vlakom z Bratislavy do Salzburgu trvá tri hodiny a štyridsaťdva minút. to keď idete rakúskym rýchlikom. hádam také porovnanie stačí. našemu IC vlaku to do Košíc trvá o hodinu a bežnému rýchliku o dve hodiny dlhšie. ak teda nemešká...
 

Dušan a Janka

ad Janka: Potešilo ma, že som ťa potešil.....

ad Dušan: Dlho som uvažoval, či mám prispieť k tvojmu článku o poisťovni Wustenrot, ktorý bol tak mimoriadne zaujímavý a podnetný, že sa k nemu nik v diskusii nepridal. Sám som sa totiž dávnejšie zaujímal o poistenie voči škodám, ale po preštudovaní zmluvy, čo by mal urobiť asi každý ešte pred podpisom zmluvy a zaplatením poistného, som rýchle pochopil, že poisťovňa vlastne ani nič nepoisťuje....a nemusel následne vypisovať také príspevky, ako tie tvoje....

Vieš od roku 1995 až doteraz som pracoval, ako technik BOZP a tak mám na svoj názor aj doložené podklady. Totiž, že existujú v každej firme pracovníci, ktorým sa opakovane všeličo prihodí, tak ako tebe.....

Rád by som ti pripomenul k prvému odseku tvojej reakcie, že na správne a bezpečné používanie vysokozdvižného vozíka nie si predsa sám. Na to, ako sa pracuje s vysokozdvižným vozíkom máš ( aspoň dúfam ) opakované školenie, preskúšanie, preukaz a prax....Takže sporné prípady práce s vysokozdvižným vozíkom môžeš najmä konzultovať s inštruktorov na budúcom školení alebo priamo na pracovisku s nadriadeným. Ak nadriadený nevie poradiť, tak by mali byť vo firme, v zmysle platného zákona o BOZP, vypracované podrobné predpisy, ako pracovať s vysokozdvižným vozíkom, ako zakladať predmety do regálov, interný dopravný poriadok firmy a taktiež spracované interné riziká práce s vysokozdvižným vozíkom......Tam nájdeš potrebné informácie, ako "manipulovať s hranolmi".

Čiže je možné, že ťa s týmito predpismi nadriadení pozabudli oboznámiť alebo sa ti ich nechcelo čítať. Je tiež možné, že si ich pred rokmi čítal, ale zabudol čo v nich je napísané. Je samozrejme celkom možné, že také predpisy vo firme, kde pracuješ, ani vypracované nie sú.

Možno by bolo dobré iniciatívne požadovať ich vypracovanie od technika BOZP, technológa, majstra dopravy alebo vedenia firmy, ako sa venovať politike, spoločenským problémom, či dokonca problémom železnice ( možno vedenie firmy ani nevie, že také predpisy majú byť podrobne vypracované a ak iniciatívne vyvoláš ich vypracovanie ochrániš tak firmu od mastnej pokuty zo strany Inšpektorátu práce v prípade ťažkého alebo smrteľného úrazu a možno dostaneš pochvalu pred nastúpenými vysokozdvižnými vozíkmi...)
 

jaronpb

Ak 24 rokov pracuješ, pracoval si, ako technik BOZP, budeš mať zrejme bohaté skúsenosti z priebehov školení. S vyplnením prezenčky, odcitovaním príslušnej legislatívy, premietnutím odstrašujúcich príkladov z youtube a podobne.

Ktovie, možno som aj na tvojom školení bol. Aj na takom tom štvordennom, ktoré prebehlo za dve hodiny. Lebo aj také som zažil.

Len dúfam, že, vzhľadom na tvoju profesiu, nepatríš k idiotom, ktorí podlezú aj zahradenú uličku s tovarom, ktorí, keď na nich zakričím v okamihu, keď mi lezú pod vidly, dožadujú sa môjho nadriadeného a idú sa na mňa sťažovať.

Čo sa poistnej zmluvy týka, nie nečítal som si ju. Keď som si ju chcel vybaviť individuálne, vtedy hej. Vtedy som zistil, že poisťovňa, akákoľvek, sa dokáže vyzuť z čohokoľvek a vlastne ani nemá zmysel sa poisťovať.

Zmluva dohodnutá kolektívne, zamestnávateľom pre všetkých zamestnancov, ktorí manipulujú s tovarom vysokozdvihom, paleťákom či plošinou, nás predsa len ako tak chráni.

Ale, ak sa zamyslíš nad tým, čo na školeniach tlačíš ľuďom do hláv, určite budeš patriť k tým, ktorí bez obáv vstúpia do predajne, v ktorej každý zamestnanec bude mať na hlave ochrannú helmu, nedá z rúk nikdy dolu rukavice, z očí ochranné okuliare, na krku sa mu bude hompálať respirátor a každá druhá ulička bude hermeticky uzavretá, lebo tovar sa dokladá neustále.

Prevádzka predajne je niečo úplne iné ako školenie o nej.

Ešte si mi neodpovedal na dotaz. Kde píšem o pracovnom úraze a ako to bolo s tou rozmlátenou bránou. Nejako to moc prežívaš.
 

Dušan

Nuž pravdou je, že som tvoj príspevok o poisťovni čítal iba povrchne, pretože bol nesmierne dlhý, nudný a nezáživný..... Poškodenie brány je fakt, aj keď, uznávam, že som nemusel napísať expresívne slovo rozmlátená. V prípade pádu okna máš pravdu, že asi nešlo o evidovaný pracovný úraz, ale skôr o "skoro nehodu". Čo je odborný pojem pracovnej udalosti, pri ktorej sa nik nezranil, ale treba ju predsa len preventívne riešiť skoro na takej úrovni, ako pracovný úraz, teda najmä prijať preventívne opatrenia, aby sa udalosť viac neopakovala.

Nuž ja ako bezpečnostný technik nie som priateľom prílišného používania ochranných pomôcok. Napríklad konkrétne som na vysokozdvižný vozík, najmä ak mal ochranný rám alebo dokonca striešku nikdy nenavrhoval a nepredpisoval, napriek tomu, že si to často vedúci alebo školitelia VZV vyžadovali. Prilba je mimoriadne nepohodlná pracovná pomôcka a jej oprávnenie je najmä vtedy, keď hrozí nebezpečenstvo pádu predmetu z výšky na hlavy pracovníkov.

To, že bola zmluva s poisťovňou kolektívna bol práve dôvod, prečo som váhal s príspevkom k uvedenému príspevku o poisťovni. Napriek tomu niet dôvodu, prečo by som od firmy nepožadoval nahliadnuť do znenia zmluvy. Pokúsil si sa vôbec o to, alebo si iba poslušne platil poistenie?
 

 

Viac ma pobavilo, ked mi na pozicii servisneho technika ako benefit ponukali telefon a notebook. Tvarili sa dost nechapavo ked som sa spytal, ci montaznikom v hale ako benefit ponukaju vrtacku a akumulatorovy skrutkovac...
 

 

Aj mne sú tie benefity prezentované v inzercii koľkokrát na smiech. Aj také, že mladý príjemný kolektív, nenáročná práca na zmeny, mikrovlnka na pracovisku non-stop, pitný režim zabezpečený, športové akcie, príspevok na (danko) rekreáciu, vianočné kolekcie ...

A nakoniec si dostal telefón a book?:-)
 

 

Nakoniec sme sa po vymene vzajomnych predstav o naplni prace a ponukanej mzde zdvorilo rozlucil. Oni potrebovali slobodneho, bezdetneho, nezadaneho (aby mohol chodit na servisy po celej V4), mladeho, dynamickeho (max. tridsatrocneho) s aspon 20 rocnymi skusenostami so servisom VF technologii co by im to bol ochotny robit za plat 900 v hrubom. Diety, stravne listky, telefon a notebook boli samozrejme ako benefity...
 
Hodnoť

lepšie vlaky, trate, platy

na kvalitnejšie vlaky, zmodernizované trate a lepšie podmienky pre radových zamestnancov financie ZSSK nemá no v KE bude duplovaný zbytočný Bikesharing : https://kosice.korzar.sme.sk/c...
 
Hodnoť

Technická poznámka

Se Slovenskem nesousedí Čechy, ale Česko:-) Konkrétně Morava.
 

LINGVISTIKA

... ale jezdí se NA Slovensko, nikoliv DO Slovenska.

(Mimochodom - existuje krajina NA ktorú sa jazdí? Ak sa použije NA, tak je to vždy v súvislosti s výletom, dovolenkou, alebo pomenovaním oddychovej destinácie: NA DOVOLENKU, NA HAVAJ, NA RIVIERU ...)
 

 

dosť insitné.
 

 

Na Ukrajinu :)
 
Hodnoť

Za zodpovednu pracu treba platit

priliehavu mzdu,tak aby praca pri zeleznici bola vyhladavana,to je zaklad,ziadne extra lizatka.
Zelezniciarov ktori nie su hrdi na svoju pracu treba poslat do Japonska na preskolenie.
Po preskoleni a zlozenych skuskach treba prisne kontrolovat a za pripadne meskanie vysoko
pokutovat.Velmi jednoduche.
 

doteraz som si myslel, ze

rušňovodič odchádza zo stanice ked dostane povolenie a ide takou rýchlosťou akú ma predpísanú.
Ked má teda rušňovodič priestor na generovanie meškaní?
 
Hodnoť

Text ponuky

Kedže text je od dnešného obeda už na stránke praca.sme.sk opravený a nie je možnosť vidieť originál pracovnej ponuky na ich stránke, tak tu je text ponuky z originálnej ponuky pred úpravou:

Miesto práce: Bratislava
Druh pracovného pomeru: plný úväzok

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Pre nášho overeného klienta, ktorý pôsobí v oblasti osobnej železničnej dopravy na Slovensku obsadzujeme pozíciu Vlakvedúci, ktorého úlohou bude najmä:
- sprevádzanie vlakov osobnej dopravy
- zabezpečovanie prepravy cestujúcich podľa predpisov a stanoveného cestovného poriadku
- kontrola cestovných dokladov a dohliadanie pri nástupe/výstupe cestujúcich
- zaistenie bezpečnosti cestujúcich
- informovanie dispečingu o vzniknutých odchýlkach
- usmievať sa na cestujúcich :)

Zamestnanecké výhody, benefity

- stabilná práca
- odborné plne hradené zaškolenie hneď po nástupe (3 týždňový kurz)
- finančné príspevky (pri narodení dieťaťa, jubileu, náročnej životnej situácii)
- preplácanie nadčasov nad rámec zákonníka práce (60%) = to znamená čím dlhšie bude vlak meškať, tým viac peňiažkov pre vás :)
- garantované navýšenie mzdy po zaškolení
- náhrada príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca nad rámec zákona
- rekondičné pobyty v rekreačných a kúpeľných zariadeniach
- zamestnanecké cestovné výhody v rámci SR aj v zahraničí pre zamestnancov a ich rodinných príslušníkov

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

stredoškolské bez maturity
stredoškolské s maturitou
nadstavbové/vyššie odborné vzdelanie
študent vysokej školy
vysokoškolské I. stupňa
vysokoškolské II. stupňa
vysokoškolské III. stupňa
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Štefan Holý: Sulík - nová verzia Jána Ľuptáka? 1 141
  2. Martin Borguľa: Taká obyčajná normálnosť – to je to, čo tu chýba 840
  3. Stanislav Martinčko: Izolujú úrady pre vírus Súmračnú ??? 794
  4. Jozef Kmeto: Kotlebovci chcú presadiť analýzu neslovanských čŕt niektorých občanov 564
  5. Pavel Weiss: Otvorená aj skrytá diskriminácia seniorov na pracovnom trhu 401
  6. Marián Viskupič: Koľko sa nabalil Robert Fico za 12 rokov? Ján Počiatek možno prezradil viac, ako chcel! 380
  7. Marek Strapko: Kým ma nezbili neonacisti... 275
  8. Jozef Sitko: Čo bude, ak uspejú: Fico, Kotleba, Danko aj Harabin? 219
  9. Vladimír Bednár: Zabitie Solejmáního ako odkaz pre Putina 215
  10. Viktor Križan: Pellegrini neklame, Smer s Kotlebom naozaj vládnuť nebude 166

Rebríčky článkov


  1. Dušan Seberíni: Len keď je válov
  2. Vladimír Krátky: Kde je Boris Kollár ?
  3. Matej Galo: Budúcnosť medzi Slovenskom a Britániou? Časť 2.
  4. Miška Emericiová: Psycho
  5. Milan Lacúch: Fatálne omyly duchovne hľadajúcich 2
  6. Matej Galo: SLOVENSKO POTREBUJE ODBORNÍKOV, AKO JE MARTIN KLUS. ČASŤ 1.
  7. Miška Emericiová: Skaza
  8. Július Kovács: Bela charakter a Ríško balonik si myslia o ľuďoch, že sú h*vná.
  9. Vladimír Seman: Otvorený list Richardovi Sulíkovi o Zemplínskej šírave
  10. Miška Emericiová: Balada o klaunovi


Už ste čítali?